Direct contact
033 2540 440
Blijf up-to-date

Nieuws

  • 13
    mei 2021

    Onderhoud Werkplek 13 mei 2021

    Update 13 mei 2021 03:30.

    Het onderhoud is afgerond en alles weer operationeel!

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Onderhoud STH Werkplek Omgeving

    In de nacht van 12 op 13 mei gaan wij onderhoud uitvoeren op onze online werkplek omgeving. Dit is noodzakelijk om onze omgeving stabiel en veilig te houden.

    Het onderhoud start op 12 mei 23:00 en wij verwachten dit op 13 mei 03:00 afgerond te hebben.

    Tijdens dit onderhoud is de gehele Werkplek en Email Omgeving niet bereikbaar:
    - u kunt niet inloggen op de Desktop.
    - u wordt afgemeld, wanneer u aangemeld bent. Zorg alstublieft dat u uw werk opgeslagen hebt.
    - email is niet beschikbaar (op uw telefoon en via webmail).
    - nieuwe email zal na het onderhoud alsnog bij u afgeleverd worden.

    In dit nieuws bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.

    Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent. Houd u er rekening mee dat de eerste keer inloggen op uw Desktop na dit onderhoud langer kan duren (net als de maandagochtend).

    Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op met uw STH klantenteam op support@sth.nl

  • 05
    mei 2021

    Onderhoud Werkplek 5 Mei 2021

    Update 5 mei 2021 21:50. Het onderhoud is met succes afgerond!

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    5 mei in de avond gaan wij onderhoud uitvoeren op onze online werkplek omgeving. Dit is noodzakelijk om onze omgeving verder te kunnen laten groeien.

    Het onderhoud start op 21:00 en wij verwachten dit rond 22:00 afgerond te hebben.

    Een gedeelte van de Werkplek gebruikers:
    -              kunnen niet inloggen op de Desktop;
    -              worden afgemeld, wanneer zij aangemeld zijn.

    Als u impact ondervindt van dit onderhoud heeft u hier ook een email van ontvangen. Heeft u geen mail ontvangen?, dan is er ook geen impact voor u.

    Uw mail op de telefoon of via https://mail.werkplek.tech blijft gewoon werken.

    Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent. Hou er wel rekening mee dat de eerste keer inloggen op uw Desktop na dit onderhoud iets langer kan duren (net als de maandagochtend).

    Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op met uw STH klantenteam.

  • 30
    april 2021

    Storing Mobiel

    Helaas hebben we op dit moment een verstoring op mobiel bellen en mobiel internet.

    Wij zijn samen met KPN druk bezig om op te lossen.

    Er is helaas nog niet meer bekend. Wanneer er meer nieuws is, zullen we dit ticket updaten.

    21:00 :
    De problemen zijn op dit moment opgelost.
    Het netwerk en de situatie worden nog scherp gemonitord.
    Indien u nog problemen ervaart graag het toestel volledig uitzetten en weer aanzetten (vliegtuigmodus is hier niet voldoende voor).

  • 14
    april 2021

    Spoedonderhoud

    Vanwege een bekend geworden kritisch lek moeten we zo snel mogelijk de Exchange mail server updaten.

    De update zal vanaf vanavond (14 april 2021) om 20:00 starten en naar verwachting maximaal 1 uur duren.

    Onze excuses voor het ongemak.

    Microsoft Exchange security update: kb5001779

  • 15
    maart 2021

    Onderhoud netwerk WP

    Op 18 maart, aan het begin van de avond, zal er onderhoud uitgevoerd worden aan de netwerk componenten van de Online Werkplek omgeving.

    Er wordt hierbij geen downtime of onderbrekingen verwacht.

  • 04
    maart 2021

    Exchange Update

    Vanwege een bekend geworden kritisch lek moeten we zo snel mogelijk de Exchange mail server updaten.

    De update zal vanaf vanavond (4 maart 2021) om 20:45 starten en naar verwachting maximaal 1 uur duren.

    Onze excuses voor het ongemak.

    Microsoft Exchange security update: KB5000871

  • 26
    februari 2021

    Onderhoud 2 maart

    Op 2 maart, aan het begin van de avond, zal er een probleem onderzocht worden aan de netwerkcomponenten.

    Dit betreft netwerkcomponenten van de Online Werkplek omgeving.

    Er wordt hierbij geen downtime of onderbrekingen verwacht.

  • 26
    februari 2021

    Internet storing AMS-01 (Opgelost)

    Update - Opgelost

    Oorzaak is gevonden. Er bleek een ddos aanval te zijn. Het verkeer van deze ddos is omgeleid, waarmee de verstoring is opgelost.

    - - - - -

    Op dit moment is er een verstoring op AMS-01.
    (De AMS-01 is een groot internet knooppunt van Nederland)

    Hierdoor kan traagheid of disconnecties ervaren worden op onze services.
    Services zoals website of de online werkplekken zijn hierdoor verminderd bereikbaar.

    Op dit moment wordt de oorzaak onderzocht. Er is helaas nog geen oplostijd te melden.

    Deze melding wordt bijgewerkt als er meer informatie is.

  • 24
    november 2020

    Onderhoud 30-11 Mail Online Werkplekken en Hosted Exchange

    Op maandag 30-november 21:00 uur tot dinsdag 1 december 02:00 gaan wij onderhoud uitvoeren op het Hosted Exchange Platform

    Wij verwachten dit rond 02:00 afgerond te hebben.

    Tijdens dit onderhoud zal de mailserver tijdelijk niet bereikbaar zijn. Dit heeft tot gevolg dat u niet via Outlook of OWA contact kunt maken met de mailserver en dus geen mail kunt verzenden/ontvangen. Inkomende mails worden achteraf afgeleverd op het moment dat het onderhoud voorbij is. Zo mist u dus geen mails.


    Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op via support@sth.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Team STH

  • 01
    november 2020

    Onderhoud 's nacht 11-11

    In de nacht van 10 op 11 november wordt er vanaf 00:00 onderhoud uitgevoerd aan de online werkplek omgeving. Wij verwachten geen onderbrekingen in de beschikbaarheid.

  • 31
    augustus 2020

    Onderhoud 's nachts 03-09

    In de nacht van 2 op 3 september gaan wij onderhoud uitvoeren op onze servers. Dit is noodzakelijk om onze omgeving verder te kunnen laten groeien.

    Het onderhoud start op 00:00 en wij verwachten dit rond 06:00 afgerond te hebben.

    Tijdens dit onderhoud zullen uw website en andere hosting diensten niet beschikbaar zijn.

    Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op via support@sth.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Team STH

  • 30
    januari 2020

    Altaro MSP Silver partner

    Al enige tijd maken wij naar tevredenheid gebruik van Altaro om virtuele machines te backuppen.

    Altaro is een mooie backup oplossing, betrouwbaar, snel, intuïtief en rijk aan functies.
    Wij zijn er blij mee en hebben daarom geinvesteeerd om Altaro MSP Silver partner te worden. En met succes!

  • 19
    juni 2019

    Op vakantie - Internet op uw Mobiel

    Om gebruik te kunnen maken van data op een mobiele telefoon is het van belang dat een gebruiker de juiste instellingen in het toestel zet. Uit netwerkmonitoring blijkt dat bij veel gebruikers deze instellingen niet juist ingevuld staan. Binnen Nederland geeft dit niet direct problemen omdat wij een slimme configuratie in het KPN netwerk hebben gedaan. In het buitenland is deze configuratie echter niet aanwezig waardoor het mogelijk is dat u daar mogelijk geen dataverbinding heeft.

    APN Instellingen

    APN: internet.mvno.mobi
    Gebruikersnaam: mvno
    Wachtwoord: mvno

    Bij iOS is het belangrijk dat het veld LTE APN leeg is.

    Instellingen iPhone

    Instellingen Android

    Het kan noodzakelijk zijn om deze instelling een keer in Nederland én een keer het buitenland te doen vanwege de IMSI swap op de grens, waarbij het toestel soms automatisch de instellingen wist. Als de instellingen eenmaal in het buitenland goed zijn ingevoerd dan onthoudt het toestel deze gegevens automatisch.

    OTA Tool (Werkende internetverbinding nodig)
    Als hulpmiddel voor de configuratie kunt u ook de OTA tool gebruiken via http://ota.mvno.mobi. De meeste toestellen laten zich via deze manier op afstand configureren, echter zullen sommige toestellen alsnog handmatig van de juiste instellingen moeten worden voorzien. Houd er rekening mee dat er een werkende internetverbinding nodig is om bepaalde instellingen naar het toestel te kunnen downloaden.

    Datagebruik in Nederland

    Om binnen Nederland gebruik te kunnen maken van het datanetwerk kan het in sommige gevallen noodzakelijk zijn om ‘dataroaming’ aan te zetten binnen Nederland. De noodzaak hiertoe verschilt per toestel. Indien dit voor uw toestellen van toepassing is, maar u wilt niet dat uw medewerkers gebruik kunnen maken van data in het buitenland kunt, u dit uit laten zetten voor uw abonnementen. U kunt dan wel gewoon van data gebruik blijven maken in Nederland.

    Een netwerk selecteren in het buitenland

    Met STH Mobiel bent u ook in het buitenland uitstekend bereikbaar. Het kan soms wat langer duren voordat uw toestel het juiste netwerk heeft gevonden nadat u de grens bent gepasseerd of uit het vliegtuig bent gestapt. Om de wachttijd totdat u weer bereik heeft zoveel mogelijk te verkorten kunt u het beste het netwerk handmatig selecteren in plaats van dat u uw toestel het netwerk automatisch laat zoeken. Dit doet u via het instellingenmenu van uw toestel. Een alternatief is dat u uw toestel uit en weer aan zet of de vliegtuigmodus activeert en weer uit zet.

    Wisselen van IMSI (netwerkcode) via de SIM-toolkit
    Er wordt binnen het STH Mobiel netwerk gebruik gemaakt van 2 IMSI’s, een eigen IMSI voor gebruik in Nederland en de IMSI van KPN voor in het buitenland. Wanneer u de grens overgaat zal de IMSI wisselen van de eigen IMSI naar de KPN IMSI. Een geavanceerdere methode om de wachttijd totdat u weer bereik heeft zoveel mogelijk te verkorten is door handmatig van IMSI te switchen in de SIM-toolkit applicatie op uw telefoon.

    Android: Op uw telefoon staat een app genaamd SIM-toolkit. Open deze applicatie en ga daarna naar ‘roaming services”, klik op “change mode”, zet deze op “manual” en selecteer vervolgens “international’. Nu is de IMSI geswitched en dient u handmatig een netwerk te selecteren zodat u weer bereik hebt.

    iPhone: Ga in het instellingenmenu naar “telefoon” en kies ”Simapps”. Ga daarna naar ‘roaming services”, klik op “change mode”, zet hem op “manual” en selecteer vervolgens “international’. Nu is de IMSI geswitched en zal het toestel snel weer verbinding met het netwerk maken. Indien er niet direct verbinding met een netwerk gemaakt wordt kunt u handmatig een netwerk selecteren.

    Tethering (personal hotspot)

    Tethering (oftewel Personal Hotspot in iOS) is het verbinden van een data device (e.g. laptop) via je mobiele telefoon. Hierdoor maak je gebruik van de mobiele internet verbinding via de telefoon. Tethering wordt standaard ondersteund door STH Mobiel, echter is het belangrijk dat de APN-instellingen zijn ingesteld, wanneer u gebruik wilt maken van een personal hotspot via iOS. 

“Tot nu toe bevalt STH heel goed,”

Axance: H. Bomas
Geef zelf uw reactie
daarom STH automatisering
  • Persoonlijke aandacht
  • Proactief meedenken
  • Verbinden en niet vastbinden
  • U staat centraal
  • Oplossingen op maat