"Sterk aan STH vind ik dat ze principes hebben."
U kunt de actuele status bekijken op onderstaande link, in veelgevallen zal outlook niet willen starten of erg traag werken.
Er is op dit moment sprake van een storing op zowel vast als mobiele telefonie.
Dit betreft zowel inkomend als uitgaand gesprekken.
De storing is in onderzoek. We hebben helaas nog geen verdere informatie of oplostijd.
Er wordt aan een oplossing gewerkt. We zullen rond 15:00 een update plaatsen.
Excuses voor het ongemak.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Update 15:00
De diensten lijken momenteel vrijwel hersteld te zijn. De situatie wordt verscherpt gemonitord.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Update 15:25
Alle diensten zijn weer hersteld.
11 november 2022 - 00:45
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 10 november op 11 november gaan wij onderhoud uitvoeren op de portal van de werkplek omgeving.
Dit onderhoud is een spoed reparatie van een bekend lek in Citrix.
Het onderhoud start op 11 november 00:00 en wij verwachten dit op 11 november 01:30 afgerond te hebben.
Tijdens dit onderhoud is de Werkplek dienst (https://werkplek.sth.nl) niet bereikbaar.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van dit bericht, neem dan contact op met uw STH op support@sth.nl
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 31 oktober op 1 november gaan wij onderhoud uitvoeren op verschillende web/cloud diensten van STH. Dit onderhoud is nodig op up2date te blijven.
Het onderhoud start op 31 oktober 21:00 en wij verwachten dit op 1 november 03:00 afgerond te hebben.
Tijdens dit onderhoud kunnen diensten verminderd of kort niet bereikbaar zijn.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van dit bericht, neem dan contact op met uw STH op support@sth.nl
08:10. Het probleem is verholpen en alle diensten zijn weer online.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Er is op dit moment een storing waardoor verschillende diensten niet bereikbaar zijn.
Deze diensten kunnen o.a. zijn: Internet, Mail, Backup
(Een deel van onze ip-nummers wordt niet goed gerouteerd)
We zijn samen met de leverancier hard aan het werk om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Helaas is er nog geen oplostijd bekend.
Rond 8 uur proberen we een nieuwe status update te geven.
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 28 op 29 augustus zullen wij rond 6 uur onderhoud op een gedeelte van onze datacenter omgeving hebben. Hierdoor zal ongeveer een 30 minuten een deel van onze diensten niet beschikbaar zijn.
De betreffende diensten zijn, maar niet alle: hosting servers, virtual private servers.
Er is een vanmiddag tussen 15:15 tot 16:00 voor een aantal van onze klanten een korte verstoring geweest op onze netwerken.
Dit is ondertussen weer opgelost en alle verbindingen zullen weer naar behoren moeten werken.
12:00. Bevestiging afmelding. Oorzaak zijn meerdere verschillende DDOS aanvallen geweest. De meeste zijn tegengehouden, maar sommige werden door het DDOS filter niet herkent.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
09:00. Alle diensten zijn op dit moment weer goed bereikbaar. We hebben nog een afmelding of oorzaak ontvangen.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Op dit moment zijn onze diensten in het Datacenter verminderd bereikbaar.
De oorzaak hiervan ligt in de verbindingen naar onze diensten toe.
Netwerkengineer zijn op dit moment bezig met het onderzoek naar de oorzaak.
Het is nog niet bekend hoe lang het gaat duren.
Op 27 juli rond 7:15 zal er een onderbreking zijn op de airFiber verbindingen die via locatie `de Heus` lopen.
Dit is nodig om een probleem op te lossen en verdere uitval te voorkomen.
De verwachting is dat de onderbreking maximaal 15 minuten duurt.
Het onderhoud is met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 22 op 23 juli gaan wij onderhoud uitvoeren op onze Online Werkplek en Email omgeving.
Het onderhoud start op 23 juli april 12:15 en wij verwachten maximaal 5 uur bezig te zijn.
Tijdens dit onderhoud is de gehele Werkplek en Email Omgeving niet bereikbaar
- u kunt niet inloggen op de Desktop.
- u wordt afgemeld, wanneer u aangemeld bent. Zorg alstublieft dat u uw werk opgeslagen hebt.
- email is niet beschikbaar (op uw telefoon en via webmail).
- nieuwe email zal na het onderhoud alsnog bij u afgeleverd worden.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op met STH op support@sth.nl
De dienst is hersteld en Ydentic is weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Helaas zijn er problemen met de Ydentic server. Hierdoor is onze dienst https://ydentic.sth.nl niet beschikbaar.
We verwachten dat de dienst Ydentic morgen weer beschikbaar is.
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 2 op 3 juli gaan wij onderhoud uitvoeren op onze Online Werkplek en Email omgeving.
Het onderhoud start op 3 juli april 2:00 en wij verwachten maximaal 3 uur bezig te zijn.
Tijdens dit onderhoud is de gehele Werkplek en Email Omgeving niet bereikbaar
- u kunt niet inloggen op de Desktop.
- u wordt afgemeld, wanneer u aangemeld bent. Zorg alstublieft dat u uw werk opgeslagen hebt.
- email is niet beschikbaar (op uw telefoon en via webmail).
- nieuwe email zal na het onderhoud alsnog bij u afgeleverd worden.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op met STH op support@sth.nl
Onderstaand bericht van onze leverancier:
Op dit moment is er sprake van een verstoring. Deze verstoring heeft vooralsnog betrekking op mobiele diensten voor alle klanten.
Onze engineers hebben het probleem in onderzoek. De verwachte oplostijd is op dit moment nog niet af te geven.
Wij zullen u omstreeks 19:30 of eerder voorzien van een update op de status van de verstoring.
Er zijn helaas geen workarounds bekend.
Onze excuses voor het ongemak.
update 18:51: Storing is opgelost
13:00 Storing afgemeld, sinds vorige update geen nieuwe meldingen meer ontvangen, DDOS is ook afgewend.
10:45 - Services zijn herstellende, oorzaak zijn meerdere stroomonderbrekingen kort na elkaar in het datacenter geweest waarbij de korte interval voor uitval van deel van het netwerk heeft gezorgd. Op dit moment ervaren we nog last van een bijkomende DDOS aanval waardoor enkele websites op dit moment traag kunnen reageren.
10:10 - Op dit moment ervaren we helaas een storing op ons datacenter.
We krijgen melding dat meerdere services niet bereikbaar zijn.
Er loopt nu een onderzoek naar wat er aan de hand is.
Onze excuses voor het ongemak.
Uiterlijk 11:30 komt er een update.
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de avond van 30 april gaan wij onderhoud uitvoeren op onze Online Werkplek en Email omgeving.
Het onderhoud start op 30 april 22:00 en wij verwachten maximaal 5 uur bezig te zijn.
Tijdens dit onderhoud is de gehele Werkplek en Email Omgeving niet bereikbaar
- u kunt niet inloggen op de Desktop.
- u wordt afgemeld, wanneer u aangemeld bent. Zorg alstublieft dat u uw werk opgeslagen hebt.
- email is niet beschikbaar (op uw telefoon en via webmail).
- nieuwe email zal na het onderhoud alsnog bij u afgeleverd worden.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op met STH op support@sth.nl
Update 13:30
Datacenter heeft als reactie gegeven dat er vanmorgen kort een storing bij de Cogent-provider is geweest.
Dit was de oorzaak dat er enkele minuten een onderbreking is geweest naar onze diensten.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Update 10:30
Zoals we nu hebben kunnen onderzoeken is de oorzaak van de onderbreking niet te vinden apparatuur van STH.
En moeten we de oorzaak zoeken in de connectie van het datacenter.
Er is contact gezocht met het datacenter hierover. Het antwoord / reactie zullen we als update in dit bericht plaatsen.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Om 09:15 kregen we meldingen dat de verbinding naar het datacenter niet mogelijk is.
Op dat moment meteen gestart met onderzoek, 09:22 is alles weer online zonder actie vanuit STH.
We onderzoeken momenteel de reden van deze onderbreking.
Uiterlijk 10:30 komt er een update.
Periode 5-4-2022 t/m 8-4-2022
KPN voert onderhoudswerkzaamheden uit in de mast in de buurt van Nijkerk. KPN investeert continu in de kwaliteit van zijn mobiele netwerk. Planmatig onderhoud is belangrijk voor een betrouwbaar en stabiel netwerk.
Wat betekent dit voor uw mobiele bereik? Op deze dagen tussen 07.00 uur en 18.00 uur is het mogelijk dat er gedurende 4 tot 8 uur, met name binnenshuis, tijdelijk geen bereik of minder goede kwaliteit ervaart met mobiel bellen en internetten.
Waarom overdag? De werkzaamheden worden in verband met wet- en regelgeving inzake veiligheid, arbeidsomstandigheden en overlast overdag uitgevoerd.
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 30 op 31 maart gaan wij onderhoud uitvoeren op de hosting server Chroom. Dit is nodig om de server up2date te houden en nieuwe functionaliteiten toe te kunnen voegen.
Het onderhoud start op 31 maart 00:30 en wij verwachten dit op 31 maart 03:00 afgerond te hebben.
Tijdens dit onderhoud is de server vermindert bereikbaar. En dus is uw website ook vermindert bereikbaar.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van dit bericht, neem dan contact op met uw STH op support@sth.nl
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 30 op 31 maart gaan wij onderhoud uitvoeren op onze online werkplek omgeving. Dit is noodzakelijk om onze omgeving stabiel en veilig te houden.
Het onderhoud start op 31 maart 00:00 en wij verwachten dit op 31 maart 03:00 afgerond te hebben.
Tijdens dit onderhoud is de gehele Werkplek en Email Omgeving niet bereikbaar:
- u kunt niet inloggen op de Desktop.
- u wordt afgemeld, wanneer u aangemeld bent. Zorg alstublieft dat u uw werk opgeslagen hebt.
- email is niet beschikbaar (op uw telefoon en via webmail).
- nieuwe email zal na het onderhoud alsnog bij u afgeleverd worden.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van dit bericht, neem dan contact op met uw STH klantenteam.
Engineers hebben alle interconnects met de andere providers weer online. Gesprekken tussen ons platform en andere providers zijn herstellende
---
Engineers hebben 1 van de interconnecst al kunnen herstellen waardoor de impact op mobiel is afgenomen en er weer gebeld kan worden tussen ons en KPN. De andere andere interconnect met andere providers wordt nu aan gewerkt.
---
Op dit moment is er sprake van een verstoring. Deze verstoring heeft vooralsnog betrekking op inkomende en uitgaande telefonie tussen ons platform en andere Providers.
Onze engineers hebben het probleem in onderzoek. De verwachte oplostijd is op dit moment nog niet af te geven.
Onze excuses voor het ongemak.
VoLTE bestaat al sinds 2014 en het gaat de komende jaren de belangrijkste manier worden om een telefoongesprek te voeren. Echter; de meeste toestellen zijn hiervoor nog niet geschikt gemaakt door de fabrikanten. Hiervoor moeten software updates uitgerold worden door de telefoonfabrikanten naar de telefoons. Dit gaat echter voor de meeste android toestellen niet plaatsvinden voordat het 3G netwerk uitgeschakeld wordt. Houdt u daarom onze nieuwsbrief in de gaten, we brengen u op de hoogte zodra er meer informatie bekend wordt.
Update:
Er heeft een rollback plaatsgevonden op een onderhoud van afgelopen nacht. De dienstverlening lijkt weer optimaal. Verschillende testen worden uitgevoerd.
_______________________________________________________
Verstoring voice platform
Op dit moment is er sprake van een verstoring. Deze verstoring heeft vooralsnog betrekking op de gespreksopzet en kwaliteit van onze voice diensten.
Onze engineers hebben het probleem in onderzoek. De verwachte oplostijd is op dit moment ongeveer 30 minuten.
Wij zullen u omstreeks 08:45 of eerder voorzien van een update op de status van de verstoring.
Bij een niet succesvol gesprek is het advies om het nogmaals te proberen.
Onze excuses voor het ongemak.
Op dit moment is er sprake van een verstoring. Deze verstoring heeft vooralsnog betrekking op sommige klanten met mobile diensten.
Engineers hebben het probleem in onderzoek. De verwachte oplostijd is op dit moment nog niet af te geven.
Wij zullen u omstreeks 09:30 of eerder voorzien van een update op de status van de verstoring.
Er zijn helaas geen workarounds mogelijk.
Onze excuses voor het ongemak.
Update 9.00 uur:
De dienst is herstellende, verwachting is dat binnen 1uur alle gesprekken weer mogelijk zijn.
Update 9:15 uur
De dienst is hersteld en wordt door de leverancier scherp in de gaten gehouden.
Update 10:15
Storing afgemeld, alles draait goed.
Er blijken veel vragen te zijn rondom de kwetsbaarheid log4j welke afgelopen weekend groot nieuws werd. Ook wij zijn hier actief mee aan het werk. Er is onderzocht welke servers hier gebruik van maken en vatbaar zijn voor dit lek. Waar mogelijk wordt of is het lek direct gepatched, waar dit niet mogelijk is kan het zijn dat een publieke dienst tijdelijk wordt uitgeschakeld.
Ook de services/servers die u, als ICT klant van STH, bij u op locatie staan worden gecontroleerd en indien nodig nemen wij hierover contact met u op.
Kijk voor meer info op:
Beveiligingsadvies | Actueel | Nationaal Cyber Security Centrum (ncsc.nl)
Het onderhoud is afgerond.
De dienst EasyBackup is weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Op 18 november zullen wij onderhoud uitvoeren op de EasyBackup server.
Tussen 11:00 en uiterlijk 17:00 is de deze (dienst) daarom niet bereikbaar.
Backups zullen dan niet kunnen starten of afgerond worden.
Het onderhoud is voorspoedig en met succes afgerond.
Alle diensten zijn weer beschikbaar.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 17 op 18 november gaan wij onderhoud uitvoeren op onze online werkplek omgeving.
Het onderhoud start op 18 november 00:30 en wij verwachten dit rond 02:30 afgerond te hebben.
Dit onderhoud is noodzakelijk om onze omgeving veilig te houden.
Tijdens dit onderhoud is de Werkplek\Desktop en Apps niet bereikbaar:
- u kunt niet inloggen op de Desktop.
- u wordt afgemeld, wanneer u aangemeld bent. Zorg alstublieft dat u uw werk opgeslagen hebt.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van dit bericht, neem dan contact op met uw STH klantenteam.
Update 16 september 5:00:
Het onderhoud is afgerond en alles is weer online.
Uw Desktop is weer beschikbaar en de e-mail wordt weer afgeleverd.
Het kan mogelijk voorkomen dat Outlook uw mail opnieuw gaat cachen (bijwerken). Dit kan even duren, laat daarom uw Outlook enige tijd open staan.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
In de nacht van 15 op 16 september gaan wij onderhoud uitvoeren op onze online werkplek omgeving. Dit is noodzakelijk om onze omgeving stabiel en veilig te houden.
Het onderhoud start op 15 september 23:30 en wij verwachten dit op 16 september 04:00 afgerond te hebben.
Tijdens dit onderhoud is de gehele Werkplek en Email Omgeving niet bereikbaar:
- u kunt niet inloggen op de Desktop.
- u wordt afgemeld, wanneer u aangemeld bent. Zorg alstublieft dat u uw werk opgeslagen hebt.
- email is niet beschikbaar (op uw telefoon en via webmail).
- nieuwe email zal na het onderhoud alsnog bij u afgeleverd worden.
In dit bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent. Houd er wel rekening mee dat de eerste keer inloggen op uw Desktop na dit onderhoud iets langer kan duren (net als de maandagochtend).
Heeft u nog vragen naar aanleiding van dit bericht, neem dan contact op met uw STH klantenteam.
Op donderdag 05-08 21:00 uur gaan wij onderhoud uitvoeren op het Hosted Exchange Platform
Wij verwachten dit rond 02:00 afgerond te hebben.
Tijdens dit onderhoud kunnen er onderbrekingen zijn in de verbinding naar de servers. Dit kan tot gevolg hebben dat u tijdelijk niet via Outlook of OWA contact kunt maken met de mailserver en dus geen mail kunt verzenden/ontvangen. Inkomende mails worden achteraf afgeleverd op het moment dat het onderhoud voorbij is. Zo mist u dus geen mails.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van dit bericht, neem dan contact op via support@sth.nl.
Met vriendelijke groet,
Team STH
18:30
Mailboxen zijn momenteel benaderbaar.
Bij deze een update, vanavond en vannacht worden de mailboxen omgezet naar een redundante mailserver setup.
Deze stap was nog steeds noodzakelijk na de storing van 8 juni maar kon nog niet uitgevoerd worden omdat de omgeving nog niet klaar was. We doen ons best om dit zo snel mogelijk af te ronden, het kan zijn dat de omgeving hierdoor langzamer is dan gewoonlijk.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
We hadden voor vanavond al een onderhoud gepland staan voor de mailservers.
Doordat 1 van de mailservers momenteel fouten geeft hebben we moeten vervroegen.
We zijn hier nu direct mee aan de slag gegaan.
Er volgen vanavond nog updates.
Op woensdag 14-07 20:00 uur gaan wij onderhoud uitvoeren op het Hosted Exchange Platform
Wij verwachten dit rond 02:00 afgerond te hebben.
Tijdens dit onderhoud kunnen er onderbrekingen zijn in de verbinding naar de servers. Dit kan tot gevolg hebben dat u tijdelijk niet via Outlook of OWA contact kunt maken met de mailserver en dus geen mail kunt verzenden/ontvangen. Inkomende mails worden achteraf afgeleverd op het moment dat het onderhoud voorbij is. Zo mist u dus geen mails.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van dit bericht, neem dan contact op via support@sth.nl.
Met vriendelijke groet,
Team STH
13:55
Herstelactie is inmiddels afgerond, we hebben e.e.a. aan testen uitgevoerd en de mail weer open gezet.
Mochten er nog problemen zijn dan graag een telefoontje naar 033-2540440
----------------------------------------------------------------------------
12:57
In overleg met Citrix is ervoor gekozen om een restore te doen van de betreffende Exchange E-mail Server, hiervoor hebben we twee acties lopen. Onze verwachting is dat de mail eind van de middag, of begin van de avond weer draait.
Uiterlijk 16:00 komt er weer een update.
----------------------------------------------------------------------------
11:52
Bij deze een update van de huidige situatie.
De mailboxen zijn verdeeld over twee databases, 1 van die databases kunnen we nog niet starten.
Hierdoor kunnen we de mail voor niemand aanzetten.
Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een oplossing i.c.m. citrix.
Onze excuses voor het ongemak.
Uiterlijk 14:00 komt er weer een update.
----------------------------------------------------------------------------
09:22
Programma's zijn weer benaderbaar, aan de mail wordt nog gewerkt.
U kunt mogelijk uw mailprogramma dus niet starten, nieuwe mail komt nog niet binnen.
Uiterlijk 12:00 komt de volgende update.
----------------------------------------------------------------------------
07:35
Op dit moment ervaren we helaas een storing op de online werkplekken.
De mail is niet benaderbaar en enkele programma's.
Er loopt nu een onderzoek naar wat er aan de hand is.
Onze excuses voor het ongemak.
Uiterlijk 10:00 komt er een update.
----------------------------------------------------------------------------
15-06-2021 11:43
Bij deze de laatste update, de mail wordt nog volop hersteld.
Verder op individuele basis worden de noodoplossingen terug gedraaid.
Als er vragen zijn bel/mail ons gerust!
We nemen z.s.m. contact op met alle getroffen klanten om een afspraak in te plannen.
14-06-2021 16:13
Mail is weer bereikbaar op uw telefoon of vanaf uw Outlook (lokaal)
Mail import wordt nog heel hard aan gewerkt. Dit proces gaat langzaam, het kan dus nog even duren voordat u uw oude mail terug heeft. Verder is er van een deel van de mail die aan u verstuurd door de mailserver gebounced, de verzendende partij heeft in dit geval een mail gekregen met de mededeling dat de mail niet afgeleverd kon worden.
14-06-2021 06:42
Bij deze weer een update. Vrijwel alle klanten kunnen weer inloggen. Vandaag staat in het teken om een aantal acties uit te voeren.
Dit heeft betrekking op:
Het herstellen van de oude e-mail, dit is nog niet afgerond.
Het terugzetten van de noodoplossingen.
Printers, momenteel wordt alleen de standaardprinter meegenomen.
Elk primair contactpersoon van de online werkplek krijgt vanmorgen een app.
De snelheid van de online werkplekken kan enigszins lager zijn door de hoeveelheid herstelacties die er nu bezig zijn.
12-06-2021 22:37
De omgeving is weer opgebouwd.
Voor verschillende klanten is er een noodoplossing gemaakt, hier nemen we contact mee op om e.e.a. weer naar een complete werkplek om te zetten.
Restore is van de data is compleet dit betreft de data van vlak voor de storing, wel kan het zijn de data op uw bureaublad 1 dag ouder is, mocht u hier iets missen kunnen we dit uit de backup van 07 juni in de avond terugzetten, verzoeken hiervoor graag per e-mail naar support@sth.nl.
Restore van de mail loopt nog, hier komt nog meer informatie over.
We kunnen op dit moment niet volledig inschatten hoe de eerste opstart maandag gaat verlopen, het kan dus zijn dat de telefonische wachttijd langer is dan u van ons gewend bent.
Aanstaande maandag zijn we vanaf 08:00 telefonisch bereikbaar i.p.v. 09:00.
Maandagmorgen komen we weer met een update.
11-06-2021 18:30
Het herstellen van de data is nog steeds in volle gang, 1 belangrijke server die nodig is om toegang te geven tot de werkplek is inmiddels opnieuw opgebouwd. Verder hebben we nog steeds een uitdaging met de mailserver. Hier blijven we non stop aan werken, we komen verder maar het gaat niet snel. Zo moeizaam als alles tot op heden is verlopen brengt ons naar het volgende, de verwachting is nog steeds dat u pas aanstaande maandag weer in kunt loggen.
Morgen plaatsen we weer een update.
10-06-2021 20:27
Na intern overleg is besloten om het volgende bericht te plaatsen.
Het herstellen van de data is nog steeds in volle gang, 1 server die nodig is om toegang te geven tot de werkplek moet opnieuw opgebouwd worden. Verder hebben we nog een uitdaging met de mailserver. Hier blijven we non stop aan werken, we komen verder maar het gaat niet snel.
Zo moeizaam als alles tot op heden is verlopen brengt ons naar het volgende, de verwachting is dat u pas aanstaande maandag weer in kunt loggen.
Morgen plaatsen we weer een update
10-06-2021 16:43
Wederom is er e.e.a. hersteld, de externe leverancier is nog bezig met een aantal servers die we moeten restoren.
Verder zijn in samenwerking met Citrix een deel van de omgeving opnieuw aan het opbouwen.
Morgenochtend geven we u rond 07:30 weer een update, uiteraard gaan we vanavond en vannacht gewoon door!
10-06-2021 11:53
Het herstellen van een aantal servers is voltooid, de mailserver geeft nog fouten bij het herstel.
Voor de tweede backupserver kunnen we elk moment een update krijgen.
Zodra we meer weten geven we meteen informatie, voorlopig is en blijft het een taai gevecht om alles voor elkaar te krijgen.
We geven u uiterlijk om 17:00 een update
10-06-2021 07:22
Het herstellen vordert gestaag. Voor de tweede backupserver is de status onveranderd, we wachten op de leverancier.
We geven u uiterlijk om 12:00 een update
09-06-2021 22:00
Het herstellen gaat onverminderd door, de tweede backupserver heeft helaas een corrupte database, hier is de leverancier momenteel mee bezig om dit te herstellen, als dit lukt kunnen we morgen in de loop van de dag e.e.a. weer beschikbaar gaan stellen.
Morgenochtend komt weer een update, deze is er uiterlijk voor 08:00
09-06-2021 16:40
Het herstellen van de data duurt veel langer dan wij verwachtten. Ook hebben we een aantal tegenslagen bij het herstellen van de data. We zijn op dit moment samen met externe partijen aan het orienteren hoe we nu verder moeten. We blijven verder inzetten op tijdelijke oplossingen.
Vanavond voor 22:00 plaatsen we weer een update
09-06-2021 10:11
We komen helaas niet verder met Citrix, op dit moment wordt/is er e.e.a. hersteld en bieden we u waar mogelijk een alternatief.
Verder wordt er permanent gewerkt aan definitief herstel. We zijn nog niet zover dat we alles beschikbaar kunnen stellen.
We begrijpen dat er veel vragen zijn, we krijgen bijvoorbeeld de vraag of er sprake is van ransomware/cryptolocker, dit is niet het geval. Om het iets technischer te maken, er was een probleem met het benaderen van de data waardoor verschillende servers corrupt zijn geraakt. Op dit moment worden deze hersteld of uit een backup gehaald.
We gaan per klant contact opnemen hoe nu verder te handelen.
09-06-2021 07:56
Nog even voor de duidelijkheid, sinds het begin van de storing staan we constant in contact met Citrix, wel met verschillende afdelingen en vestigingen wegens tijdverschillen. Op dit moment wordt er nog steeds door hen in combinatie met STH gewerkt aan dit probleem, wel hebben we een bepaalde specialist nodig die om 09:00 beschikbaar komt.
09-06-2021 06:00
Ook bij het herstellen treden nog fouten op, we moeten nu wachten op een Citrix expert, deze kan helaas pas 09:00 bijgeschakeld worden.
We begrijpen heel goed dat dit enorme impact heeft op uw werkzaamheden, wij zetten alles op alles om e.e.a. zo snel mogelijk toegankelijk te maken.
Eerstvolgende update ontvangt u uiterlijk om 10:00
08-06-2021 22:05
Momenteel zijn we gestart met het herstellen van de servers, dit kan behoorlijk wat tijd kosten om de diensten weer online te krijgen.
De eerstvolgende update krijgt u van ons morgenochtend om 06:00.
08-06-2021 21:09
Er lijkt inmiddels enigszins beweging in te komen.
We komen rond 22:00 met een meer uitgebreide reactie.
08-06-2021 18:28
Inmiddels is er weer een andere afdeling van Citrix bijgeschakeld en aan de slag gegaan om dit probleem op te lossen.
Het probleem zit hem in het benaderen van alle data, deze is momenteel (nog) niet toegankelijk.
We zullen rond 21:00 een nieuwe update geven.
08-06-2021 15:54
Inmiddels zijn de derde lijn engineers van Citrix al geruime tijd samen met onze collega's aan het onderzoeken wat er aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden. We hebben helaas nog steeds niet meer informatie, wel is duidelijk dat dit een bijzonder lastig op te lossen storing is.
We zullen rond 18:30 weer een update geven.
08-06-2021 14:10
Onderzoek met Citrix is nog steeds gaande, inmiddels is deze case geëscaleerd bij Citrix.
Verwachting is nu dat we de rest van deze werkdag niet online komen.
We zullen rond 16:15 weer een update geven.
08-06-2021 13:25
Momenteel is het onderzoek nog steeds gaande in samenwerking met Citrix, de oorzaak is helaas nog niet bekend waardoor het lastig in te schatten is wat de oplostijd gaat zijn, we zullen voor 14:30 weer een update geven.
08-06-2021 12:23
Momenteel is er een storing op de online werkplekken. U kunt dus niet inloggen of e-mailen.
Hier wordt hard aan gewerkt, inmiddels is er opgeschaald naar onze softwareleverancier.
Onze verwachting is dat het nog enige tijd kan gaan duren, de eerstvolgende update zullen we rond 13.30 doen.
Onze excuses voor het ongemak!
Update 1 juni 2021, 17:00: Het onderhoud is afgerond. Alle betreffende diensten zijn weer online.
- - - - - - - - -
Op 1 juni 2021 wordt er onderhoud uitgevoerd op de EasyBackup server.
Vanaf 13:30 zal de EasyBackup server niet bereikbaar zijn. Er zullen dan geen backups en/of restores gedaan kunnen worden.
We verwachten dat rond 15:30 alles weer operationeel is en er zal geen backup data verloren gaan.
Update 13 mei 2021 03:30.
Het onderhoud is afgerond en alles weer operationeel!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Onderhoud STH Werkplek Omgeving
In de nacht van 12 op 13 mei gaan wij onderhoud uitvoeren op onze online werkplek omgeving. Dit is noodzakelijk om onze omgeving stabiel en veilig te houden.
Het onderhoud start op 12 mei 23:00 en wij verwachten dit op 13 mei 03:00 afgerond te hebben.
Tijdens dit onderhoud is de gehele Werkplek en Email Omgeving niet bereikbaar:
- u kunt niet inloggen op de Desktop.
- u wordt afgemeld, wanneer u aangemeld bent. Zorg alstublieft dat u uw werk opgeslagen hebt.
- email is niet beschikbaar (op uw telefoon en via webmail).
- nieuwe email zal na het onderhoud alsnog bij u afgeleverd worden.
In dit nieuws bericht zullen wij een update zetten als het onderhoud afgerond is.
Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent. Houd u er rekening mee dat de eerste keer inloggen op uw Desktop na dit onderhoud langer kan duren (net als de maandagochtend).
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op met uw STH klantenteam op support@sth.nl
Update 5 mei 2021 21:50. Het onderhoud is met succes afgerond!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
5 mei in de avond gaan wij onderhoud uitvoeren op onze online werkplek omgeving. Dit is noodzakelijk om onze omgeving verder te kunnen laten groeien.
Het onderhoud start op 21:00 en wij verwachten dit rond 22:00 afgerond te hebben.
Een gedeelte van de Werkplek gebruikers:
- kunnen niet inloggen op de Desktop;
- worden afgemeld, wanneer zij aangemeld zijn.
Als u impact ondervindt van dit onderhoud heeft u hier ook een email van ontvangen. Heeft u geen mail ontvangen?, dan is er ook geen impact voor u.
Uw mail op de telefoon of via https://mail.werkplek.tech blijft gewoon werken.
Na het onderhoud is alles weer beschikbaar zoals u gewend bent. Hou er wel rekening mee dat de eerste keer inloggen op uw Desktop na dit onderhoud iets langer kan duren (net als de maandagochtend).
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op met uw STH klantenteam.
Helaas hebben we op dit moment een verstoring op mobiel bellen en mobiel internet.
Wij zijn samen met KPN druk bezig om op te lossen.
Er is helaas nog niet meer bekend. Wanneer er meer nieuws is, zullen we dit ticket updaten.
21:00 :
De problemen zijn op dit moment opgelost.
Het netwerk en de situatie worden nog scherp gemonitord.
Indien u nog problemen ervaart graag het toestel volledig uitzetten en weer aanzetten (vliegtuigmodus is hier niet voldoende voor).
Vanwege een bekend geworden kritisch lek moeten we zo snel mogelijk de Exchange mail server updaten.
De update zal vanaf vanavond (14 april 2021) om 20:00 starten en naar verwachting maximaal 1 uur duren.
Onze excuses voor het ongemak.
Microsoft Exchange security update: kb5001779
Op 18 maart, aan het begin van de avond, zal er onderhoud uitgevoerd worden aan de netwerk componenten van de Online Werkplek omgeving.
Er wordt hierbij geen downtime of onderbrekingen verwacht.
Vanwege een bekend geworden kritisch lek moeten we zo snel mogelijk de Exchange mail server updaten.
De update zal vanaf vanavond (4 maart 2021) om 20:45 starten en naar verwachting maximaal 1 uur duren.
Onze excuses voor het ongemak.
Microsoft Exchange security update: KB5000871
Op 2 maart, aan het begin van de avond, zal er een probleem onderzocht worden aan de netwerkcomponenten.
Dit betreft netwerkcomponenten van de Online Werkplek omgeving.
Er wordt hierbij geen downtime of onderbrekingen verwacht.
Update - Opgelost
Oorzaak is gevonden. Er bleek een ddos aanval te zijn. Het verkeer van deze ddos is omgeleid, waarmee de verstoring is opgelost.
- - - - -
Op dit moment is er een verstoring op AMS-01.
(De AMS-01 is een groot internet knooppunt van Nederland)
Hierdoor kan traagheid of disconnecties ervaren worden op onze services.
Services zoals website of de online werkplekken zijn hierdoor verminderd bereikbaar.
Op dit moment wordt de oorzaak onderzocht. Er is helaas nog geen oplostijd te melden.
Deze melding wordt bijgewerkt als er meer informatie is.
Op maandag 30-november 21:00 uur tot dinsdag 1 december 02:00 gaan wij onderhoud uitvoeren op het Hosted Exchange Platform
Wij verwachten dit rond 02:00 afgerond te hebben.
Tijdens dit onderhoud zal de mailserver tijdelijk niet bereikbaar zijn. Dit heeft tot gevolg dat u niet via Outlook of OWA contact kunt maken met de mailserver en dus geen mail kunt verzenden/ontvangen. Inkomende mails worden achteraf afgeleverd op het moment dat het onderhoud voorbij is. Zo mist u dus geen mails.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op via support@sth.nl.
Met vriendelijke groet,
Team STH
In de nacht van 10 op 11 november wordt er vanaf 00:00 onderhoud uitgevoerd aan de online werkplek omgeving. Wij verwachten geen onderbrekingen in de beschikbaarheid.
In de nacht van 2 op 3 september gaan wij onderhoud uitvoeren op onze servers. Dit is noodzakelijk om onze omgeving verder te kunnen laten groeien.
Het onderhoud start op 00:00 en wij verwachten dit rond 06:00 afgerond te hebben.
Tijdens dit onderhoud zullen uw website en andere hosting diensten niet beschikbaar zijn.
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze mail, neem dan contact op via support@sth.nl.
Met vriendelijke groet,
Team STH
Al enige tijd maken wij naar tevredenheid gebruik van Altaro om virtuele machines te backuppen.
Altaro is een mooie backup oplossing, betrouwbaar, snel, intuïtief en rijk aan functies.
Wij zijn er blij mee en hebben daarom geinvesteeerd om Altaro MSP Silver partner te worden. En met succes!
Om gebruik te kunnen maken van data op een mobiele telefoon is het van belang dat een gebruiker de juiste instellingen in het toestel zet. Uit netwerkmonitoring blijkt dat bij veel gebruikers deze instellingen niet juist ingevuld staan. Binnen Nederland geeft dit niet direct problemen omdat wij een slimme configuratie in het KPN netwerk hebben gedaan. In het buitenland is deze configuratie echter niet aanwezig waardoor het mogelijk is dat u daar mogelijk geen dataverbinding heeft.
APN: internet.mvno.mobi
Gebruikersnaam: mvno
Wachtwoord: mvno
Bij iOS is het belangrijk dat het veld LTE APN leeg is.
![]() |
|
Instellingen iPhone |
Instellingen Android |
Het kan noodzakelijk zijn om deze instelling een keer in Nederland én een keer het buitenland te doen vanwege de IMSI swap op de grens, waarbij het toestel soms automatisch de instellingen wist. Als de instellingen eenmaal in het buitenland goed zijn ingevoerd dan onthoudt het toestel deze gegevens automatisch.
OTA Tool (Werkende internetverbinding nodig)
Als hulpmiddel voor de configuratie kunt u ook de OTA tool gebruiken via http://ota.mvno.mobi. De meeste toestellen laten zich via deze manier op afstand configureren, echter zullen sommige toestellen alsnog handmatig van de juiste instellingen moeten worden voorzien. Houd er rekening mee dat er een werkende internetverbinding nodig is om bepaalde instellingen naar het toestel te kunnen downloaden.
Om binnen Nederland gebruik te kunnen maken van het datanetwerk kan het in sommige gevallen noodzakelijk zijn om ‘dataroaming’ aan te zetten binnen Nederland. De noodzaak hiertoe verschilt per toestel. Indien dit voor uw toestellen van toepassing is, maar u wilt niet dat uw medewerkers gebruik kunnen maken van data in het buitenland kunt, u dit uit laten zetten voor uw abonnementen. U kunt dan wel gewoon van data gebruik blijven maken in Nederland.
Met STH Mobiel bent u ook in het buitenland uitstekend bereikbaar. Het kan soms wat langer duren voordat uw toestel het juiste netwerk heeft gevonden nadat u de grens bent gepasseerd of uit het vliegtuig bent gestapt. Om de wachttijd totdat u weer bereik heeft zoveel mogelijk te verkorten kunt u het beste het netwerk handmatig selecteren in plaats van dat u uw toestel het netwerk automatisch laat zoeken. Dit doet u via het instellingenmenu van uw toestel. Een alternatief is dat u uw toestel uit en weer aan zet of de vliegtuigmodus activeert en weer uit zet.
Wisselen van IMSI (netwerkcode) via de SIM-toolkit
Er wordt binnen het STH Mobiel netwerk gebruik gemaakt van 2 IMSI’s, een eigen IMSI voor gebruik in Nederland en de IMSI van KPN voor in het buitenland. Wanneer u de grens overgaat zal de IMSI wisselen van de eigen IMSI naar de KPN IMSI. Een geavanceerdere methode om de wachttijd totdat u weer bereik heeft zoveel mogelijk te verkorten is door handmatig van IMSI te switchen in de SIM-toolkit applicatie op uw telefoon.
Android: Op uw telefoon staat een app genaamd SIM-toolkit. Open deze applicatie en ga daarna naar ‘roaming services”, klik op “change mode”, zet deze op “manual” en selecteer vervolgens “international’. Nu is de IMSI geswitched en dient u handmatig een netwerk te selecteren zodat u weer bereik hebt.
iPhone: Ga in het instellingenmenu naar “telefoon” en kies ”Simapps”. Ga daarna naar ‘roaming services”, klik op “change mode”, zet hem op “manual” en selecteer vervolgens “international’. Nu is de IMSI geswitched en zal het toestel snel weer verbinding met het netwerk maken. Indien er niet direct verbinding met een netwerk gemaakt wordt kunt u handmatig een netwerk selecteren.
Tethering (oftewel Personal Hotspot in iOS) is het verbinden van een data device (e.g. laptop) via je mobiele telefoon. Hierdoor maak je gebruik van de mobiele internet verbinding via de telefoon. Tethering wordt standaard ondersteund door STH Mobiel, echter is het belangrijk dat de APN-instellingen zijn ingesteld, wanneer u gebruik wilt maken van een personal hotspot via iOS.