Direct contact
033 2540 440
Blijf up-to-date
  • 08
    juni 2021

    Storing Online Werkplekken 08-06-2021

    15-06-2021 11:43
    Bij deze de laatste update, de mail wordt nog volop hersteld.
    Verder op individuele basis worden de noodoplossingen terug gedraaid.
    Als er vragen zijn bel/mail ons gerust!
    We nemen z.s.m. contact op met alle getroffen klanten om een afspraak in te plannen.

    14-06-2021 16:13
    Mail is weer bereikbaar op uw telefoon of vanaf uw Outlook (lokaal)
    Mail import wordt nog heel hard aan gewerkt. Dit proces gaat langzaam, het kan dus nog even duren voordat u uw oude mail terug heeft. Verder is er van een deel van de mail die aan u verstuurd door de mailserver gebounced, de verzendende partij heeft in dit geval een mail gekregen met de mededeling dat de mail niet afgeleverd kon worden.

    14-06-2021 06:42
    Bij deze weer een update. Vrijwel alle klanten kunnen weer inloggen. Vandaag staat in het teken om een aantal acties uit te voeren.
    Dit heeft betrekking op:
    Het herstellen van de oude e-mail, dit is nog niet afgerond.
    Het terugzetten van de noodoplossingen.
    Printers, momenteel wordt alleen de standaardprinter meegenomen.
    Elk primair contactpersoon van de online werkplek krijgt vanmorgen een app.
    De snelheid van de online werkplekken kan enigszins lager zijn door de hoeveelheid herstelacties die er nu bezig zijn.

    12-06-2021 22:37
    De omgeving is weer opgebouwd.
    Voor verschillende klanten is er een noodoplossing gemaakt, hier nemen we contact mee op om e.e.a. weer naar een complete werkplek om te zetten.
    Restore is van de data is compleet dit betreft de data van vlak voor de storing, wel kan het zijn de data op uw bureaublad 1 dag ouder is, mocht u hier iets missen kunnen we dit uit de backup van 07 juni in de avond terugzetten, verzoeken hiervoor graag per e-mail naar support@sth.nl.
    Restore van de mail loopt nog, hier komt nog meer informatie over.
    We kunnen op dit moment niet volledig inschatten hoe de eerste opstart maandag gaat verlopen, het kan dus zijn dat de telefonische wachttijd langer is dan u van ons gewend bent.
    Aanstaande maandag zijn we vanaf 08:00 telefonisch bereikbaar i.p.v. 09:00.
    Maandagmorgen komen we weer met een update.

    11-06-2021 18:30
    Het herstellen van de data is nog steeds in volle gang, 1 belangrijke server die nodig is om toegang te geven tot de werkplek is inmiddels opnieuw opgebouwd. Verder hebben we nog steeds een uitdaging met de mailserver. Hier blijven we non stop aan werken, we komen verder maar het gaat niet snel. Zo moeizaam als alles tot op heden is verlopen brengt ons naar het volgende, de verwachting is nog steeds dat u pas aanstaande maandag weer in kunt loggen.
    Morgen plaatsen we weer een update.

    10-06-2021 20:27
    Na intern overleg is besloten om het volgende bericht te plaatsen.
    Het herstellen van de data is nog steeds in volle gang, 1 server die nodig is om toegang te geven tot de werkplek moet opnieuw opgebouwd worden. Verder hebben we nog een uitdaging met de mailserver. Hier blijven we non stop aan werken, we komen verder maar het gaat niet snel.
    Zo moeizaam als alles tot op heden is verlopen brengt ons naar het volgende, de verwachting is dat u pas aanstaande maandag weer in kunt loggen.
    Morgen plaatsen we weer een update

    10-06-2021 16:43
    Wederom is er e.e.a. hersteld, de externe leverancier is nog bezig met een aantal servers die we moeten restoren.
    Verder zijn in samenwerking met Citrix een deel van de omgeving opnieuw aan het opbouwen.
    Morgenochtend geven we u rond 07:30 weer een update, uiteraard gaan we vanavond en vannacht gewoon door!

    10-06-2021 11:53
    Het herstellen van een aantal servers is voltooid, de mailserver geeft nog fouten bij het herstel.
    Voor de tweede backupserver kunnen we elk moment een update krijgen.
    Zodra we meer weten geven we meteen informatie, voorlopig is en blijft het een taai gevecht om alles voor elkaar te krijgen.
    We geven u uiterlijk om 17:00 een update

    10-06-2021 07:22
    Het herstellen vordert gestaag. Voor de tweede backupserver is de status onveranderd, we wachten op de leverancier.
    We geven u uiterlijk om 12:00 een update

    09-06-2021 22:00
    Het herstellen gaat onverminderd door, de tweede backupserver heeft helaas een corrupte database, hier is de leverancier momenteel mee bezig om dit te herstellen, als dit lukt kunnen we morgen in de loop van de dag e.e.a. weer beschikbaar gaan stellen.
    Morgenochtend komt weer een update, deze is er uiterlijk voor 08:00

    09-06-2021 16:40
    Het herstellen van de data duurt veel langer dan wij verwachtten. Ook hebben we een aantal tegenslagen bij het herstellen van de data. We zijn op dit moment samen met externe partijen aan het orienteren hoe we nu verder moeten. We blijven verder inzetten op tijdelijke oplossingen.
    Vanavond voor 22:00 plaatsen we weer een update

    09-06-2021 10:11
    We komen helaas niet verder met Citrix, op dit moment wordt/is er e.e.a. hersteld en bieden we u waar mogelijk een alternatief.
    Verder wordt er permanent gewerkt aan definitief herstel. We zijn nog niet zover dat we alles beschikbaar kunnen stellen.
    We begrijpen dat er veel vragen zijn, we krijgen bijvoorbeeld de vraag of er sprake is van ransomware/cryptolocker, dit is niet het geval. Om het iets technischer te maken, er was een probleem met het benaderen van de data waardoor verschillende servers corrupt zijn geraakt. Op dit moment worden deze hersteld of uit een backup gehaald.
    We gaan per klant contact opnemen hoe nu verder te handelen.

    09-06-2021 07:56
    Nog even voor de duidelijkheid, sinds het begin van de storing staan we constant in contact met Citrix, wel met verschillende afdelingen en vestigingen wegens tijdverschillen. Op dit moment wordt er nog steeds door hen in combinatie met STH gewerkt aan dit probleem, wel hebben we een bepaalde specialist nodig die om 09:00 beschikbaar komt.

    09-06-2021 06:00
    Ook bij het herstellen treden nog fouten op, we moeten nu wachten op een Citrix expert, deze kan helaas pas 09:00 bijgeschakeld worden.
    We begrijpen heel goed dat dit enorme impact heeft op uw werkzaamheden, wij zetten alles op alles om e.e.a. zo snel mogelijk toegankelijk te maken.
    Eerstvolgende update ontvangt u uiterlijk om 10:00

    08-06-2021 22:05
    Momenteel zijn we gestart met het herstellen van de servers, dit kan behoorlijk wat tijd kosten om de diensten weer online te krijgen.
    De eerstvolgende update krijgt u van ons morgenochtend om 06:00.

    08-06-2021 21:09
    Er lijkt inmiddels enigszins beweging in te komen.
    We komen rond 22:00 met een meer uitgebreide reactie.

    08-06-2021 18:28
    Inmiddels is er weer een andere afdeling van Citrix bijgeschakeld en aan de slag gegaan om dit probleem op te lossen.
    Het probleem zit hem in het benaderen van alle data, deze is momenteel (nog) niet toegankelijk.
    We zullen rond 21:00 een nieuwe update geven.

    08-06-2021 15:54
    Inmiddels zijn de derde lijn engineers van Citrix al geruime tijd samen met onze collega's aan het onderzoeken wat er aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden. We hebben helaas nog steeds niet meer informatie, wel is duidelijk dat dit een bijzonder lastig op te lossen storing is.
    We zullen rond 18:30 weer een update geven.

    08-06-2021 14:10
    Onderzoek met Citrix is nog steeds gaande, inmiddels is deze case ge√ęscaleerd bij Citrix.
    Verwachting is nu dat we de rest van deze werkdag niet online komen.
    We zullen rond 16:15 weer een update geven.

    08-06-2021 13:25
    Momenteel is het onderzoek nog steeds gaande in samenwerking met Citrix, de oorzaak is helaas nog niet bekend waardoor het lastig in te schatten is wat de oplostijd gaat zijn, we zullen voor 14:30 weer een update geven.

    08-06-2021 12:23
    Momenteel is er een storing op de online werkplekken. U kunt dus niet inloggen of e-mailen.
    Hier wordt hard aan gewerkt, inmiddels is er opgeschaald naar onze softwareleverancier.
    Onze verwachting is dat het nog enige tijd kan gaan duren, de eerstvolgende update zullen we rond 13.30 doen.
    Onze excuses voor het ongemak!

"Sterk aan STH vind ik dat ze principes hebben."

van Ee Buitenspeelgoed
Geef zelf uw reactie
daarom STH automatisering
  • Persoonlijke aandacht
  • Proactief meedenken
  • Verbinden en niet vastbinden
  • U staat centraal
  • Oplossingen op maat